DS Automobiles, yılın birinci çeyreğinde satışlarını, 2022’nin tıpkı periyoduna nazaran dörde katlayarak değerli bir muvaffakiyete imza attı.
Stellantis Türkiye‘nin premium segmentteki temsilcisi DS Automobiles, yılın birinci çeyreğinde gerçekleştirdiği 717 adetlik satışla birebir segmentte yüzde 4,1’lik pazar hissesine ulaştı. Bulunduğu segmentte yeni DS 7 modeliyle de misal bir muvaffakiyet sergileyen DS Automobiles, geçen yılın birinci çeyreğinde satılan DS 7 Crossback modeline oranla satışlarını da yüzde 400’ün üzerinde artırmayı başardı. DS Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi, “2022 yılının sonunda tanıttığımız yeni DS 7 modeline çok büyük ilgi var ve satışlarımıza değerli katkı sağladı. 2023’ün birinci çeyreğinde 546 adet DS 7 satışı gerçekleştirdik. Yeni DS 7, markamızın ivmelenmesine en büyük katkı sağlayan model oldu” dedi.
Mart ayında büyük bir ivme yakalayan DS Automobiles, yılın birinci çeyreğinde satışlarını, 2022’nin tıpkı periyoduna nazaran dörde katlayarak toplam 717 adetlik satışa ulaştı. Artan satış sayılarıyla birlikte premium segmentteki hissesini da yüzde 257 oranında artıran DS Automobiles, bu segmentte pazar hissesini yüzde 1,6’dan yüzde 4,1’e çıkarmış oldu. Markanın bu sonuçlara ulaşmasında faal rol oynayan premium SUV modeli yeni DS 7 ise, geçen yılın birinci çeyreğinde DS 7 Crossback olarak 134 adet olan satış sayısını 2023’ün birebir devrinde yüzde 400’ün üzerinde artışla 546 adede çıkarmasını sağladı. Bu sonuçlarla yeni DS 7’nin segmenti içindeki hissesi da yüzde 4,7’den yüzde 15,6’ya çıkardı.
DS Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi
“Yeni DS 7’ye çok büyük ilgi var”
Geçen yılın birinci çeyreğinde toplam 179 adet satış gerçekleştirdiklerini söyleyen DS Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi; “2022 yılının sonunda tanıttığımız yeni DS 7 satışlarımıza kıymetli katkı sağlamaya devam ediyor. Geçen yıl satılan DS 7 Crossback adedinin yaklaşık yüzde 55’ine şimdi birinci çeyrekte ulaştık. 2023’ün birinci çeyreğinde 546 adet yeni DS 7 satışı gerçekleştirdik. Bu yılın birinci çeyreğinde toplam binek araba pazarı 175 bin 421 adede ulaşırken 2022’nin birebir periyodunda 116 bin 834 araç satılmıştı. Geçen yılın birinci çeyreğindeki satışlar içerisinde 11 bin 167 adetlik kısmı premium arabalar oluşturmuştu. Bu yılın birebir devrinde ise premium araba satışları 17 bin 404 adede ulaştı. DS Automobiles olarak büyüyen pazardan çok daha süratli büyüdük. Premium pazarda gerçekleştirdiğimiz 717 adetlik satışla DS Automobiles, geçen yılın birinci çeyreğine nazaran güçlü bir büyüme elde etti” dedi. Simge modellerden yeni DS 7’nin pazara sunulmasıyla birlikte model bazlı satışların dört katına çıktığını vurgulayan, DS 7 E-Tense ile de birinci çeyrek sonuçlarına nazaran PHEV segmentinde başkan olduklarının altını çizen DS Türkiye Genel Müdürü Selim Eskinazi, “Yeni DS 7’ye çok büyük bir ilgi var. Müşterilerimizin taleplerine yetişmek için son hız çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.
“Hem satış hem satış sonrası hizmetlere yatırım yapıyoruz”
DS Automobiles’in satışları üzere müşteri memnuniyetinin de süratle arttığına işaret eden Selim Eskinazi, “İlk çeyrekte satış memnuniyetini yüzde 100 düzeyinde gerçekleştirmeyi başardık. Türkiye’deki satış ağımızı geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyoruz. Birinci gayemiz, yaz aylarında yeni DS Store Gaziantep’i devreye almak olacak. Satış tarafında olduğu kadar satış sonrası hizmetlere de yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda DS Service Ankara’yı yeni yatırımlarla geliştirip hizmet kapasitesini artırıyoruz. DS Store Bodrum, planlanan bir genişleme yatırımı ile hem satış hem de satış sonrası hizmet kapasitesini yılın ikinci yarısında artıracak” açıklamasında bulundu.